Alapszintű IKT-ismeretek

Ebben a félévben tanítom a kedvenc tárgyamat nappali képzésben, illetve tanítok andragógia szakos hallgatókat is nappali és levelező képzésben. Emellett szerdánként nagyon jó és érdekes doktori óráim vannak, kiváló oktatókkal 🙂 Beindult a kutatásunk is, egyre érdekesebb és jó ötletek jutnak eszembe, eszünkbe Szilvivel. Egyszóval érdekes eddig a tavaszi félév. Folytatás

2010/2011 tavaszi félév

Egy hét múlva ilyenkor 12 óra választ el az első tavaszi óráktól 🙂 A most következő félévben tanítom az egyik kedvenc tárgyamat (Modern eszközök a pedagógiában) nappali csoportoknak. Az eddigi 6 félév során erre egy félévben volt csak példa, a többi alkalommal levelező képzésben tanítottam a tárgyat. Nagy kíváncsisággal várom a hallgatókkal való első találkozást, és azt, hogy mit várnak a félévtől és a kurzustól a cím alapján. A levelező csoportok tagjai néha irigykednek a nappalis csoportokra, hiszen “nekik több idejük van megérteni ezt a sok érdekességet”. 🙂 Folytatás

Az online viselkedés szabályai

Reményeink szerint a címben szereplő gyűjteményt fogjuk megalkotni kisebb lépésekben a Pedagógia-Online fórumán. Az online viselkedéskultúra kérdésével ma már intézményesített keretek között foglalkozik az e-Etikett, amely ajánlásokat fogalmaz meg a webes kommunikáció, kapcsolattartás, információmegosztás illemtanához fűződően. De létezik-e egy mindannyiunk által elismert és elfogadott illemtan, amelyet “online mindennapjainkban” vagy mindennapjaink online részében 🙂 használunk és betartunk? Szükség van-e ilyen normarendszerre? Vajon a hagyományosnak mondható illemtant ma össze tudnánk-e foglalni egy könyvben, amely mindenki számára követendő példa lehetne? Folytatás

Arckönyvünk lapjai

Az óév utolsó napjára elkészítettük Tóth-Mózer Szilviával azt a három kérdőívet, amely a Facebook-használat szokásait vizsgálja.

Az első kérdőív a tanulókhoz és hallgatókhoz szól, a második tanárokhoz, oktatókhoz, a harmadik pedig mindenkihez, aki nem tanít és nem tanul hivatásszerűen 🙂

A kérdőívhez Facebook-csoportot is létrehoztunk, amely az alábbi linken érhető el, az újév napjától nyilvános csoportként működik. Bízunk benne, hogy sok érdekes választ kapunk a feltett kérdésekre, és emiatt köszönjük a Kitöltőknek, hogy szánnak 20 percet a kérdések megválaszolására!

OKTINF wiki

Ezen az oldalon az ELTE Oktatás-Informatikai Szakcsoport “Modern eszközök a pedagógiában” című kurzusára járó hallgatók (kb. 240 fő) szerkesztenek 22 szócikket. A hallgatók között vannak nappalis és levelezős hallgatók is. A félévi három feladat közül ez a második. A szócikkek készülnek, módosulnak, és a hallgatók sok levelet írnak a szerkesztéssel kapcsolatban. A legtöbben arra kérdeznek rá, hogy mi történik, ha valaki kitörli vagy átszerkeszti az általuk beírt szócikket. A wikiben minden szerkesztés nyomon követhető a laptörténet keretében, így fogjuk tudni az érAtékelésnél, hogy ki mit írt. A hallgatók itt a közös munka során még nem az elkészítendő produktumra összpontosítanak elsősorban, hanem inkább arra, hogy a saját részfeladatát mindenki teljesítse. Nagyon erős az a képzetük, hogy más bejegyzését nem szívesen törlik ki, így inkább egy második változatot írnának. A wiki a félév végéig biztosan folyamatosan frissül.